Smaller Default Larger

Szakmai beszámoló a Mutasd Magad program megvalósításáról NTP-MŰV-17-0156

A kitűzött cél:
A Kedvesház Kollégiumba járó hátrányos helyzetű gyerekek táncművészeti és képzőművészeti ismereteiket bővíthettük a szervezett foglalkozások által és a meghívott művészek segítségével. A 2 napos tanulmányút szervezése keretében megismerkedhettek más táncosokkal és láthattak egyéb ötletes képzőművészeti alkotásokat, ezáltal fejlesztve a kreativitásukat, fantáziavilágukat.

 

Események időrendben:

  • Október elején Tóth Henrietta és Gucsa Sándor vezetésével elindult a tehetségek felmérése, és a foglalkozások megszervezése.
  • Október 3-án fellépés az Idősek Világnapja alkalmából a helyi Szociális Központban. Ajándék készítése a lakóknak.
  • Április 13-14. Országos Táncháztalálkozó Budapest Papp László Sportaréna.
  • Június 4. Lászlóné Huszárszki Judit népiveseleti bemutató, táncház.
  • Június 5. Szövés bemutatása a Sóstói Múzeumfaluban.
  • Június 13. Gergelyné Dezső Mariann kosárfonási technikák bemutatása.

 

Tárgyiasult eredmények:
A fellépések szervezésével a gyerekek önbizalma nőtt, önértékelésük fejlődött. Különösen nagy hatást váltott ki a gyerekekből a kétnapos tanulmányút, ugyanis nagy mennyiségben voltak láthatóak a képzőművészeti és népművészeti alkotások, valamint felemelő érzés volt a több száz főből álló táncoló tömeggel együtt mozogni a Papp László Sportaréna küzdőterén.
A képzőművészeti foglalkozáson több, ajándéknak szánt tárgy is készült, mint a praktikus zsebkendőtartó, amely filcből készült pelenkaöltéssel. Ezáltal a varrás egyik alapvető formáját tanulhatták meg, melyet a hétköznapok során is alkalmazni tudnak. Fából készült karácsonyi díszek készítése festéssel és lakkozással. Gyöngyfűzési technikák elsajátítása során nyaklánc, gyűrű készült. A kosárfonás és a szövés alapismereteit elsajátítva készítették a kosarakat és kis szőtteseket.
A táncfoglalkozásokon tanult koreográfiát az Idősek Világnapja alkalmából bemutathatták a helyi Szociális Központban, mely nagy sikert aratott.

Nemzeti Tehetség Program
Nemzeti Tehetség Program
Nemzeti Tehetség Program
Nemzeti Tehetség Program
Nemzeti Tehetség Program
Nemzeti Tehetség Program
Nemzeti Tehetség Program
Nemzeti Tehetség Program
Nemzeti Tehetség Program
Nemzeti Tehetség Program
Nemzeti Tehetség Program
Nemzeti Tehetség Program
Nemzeti Tehetség Program
Nemzeti Tehetség Program
Nemzeti Tehetség Program
Nemzeti Tehetség Program
Nemzeti Tehetség Program
Nemzeti Tehetség Program
Nemzeti Tehetség Program
Nemzeti Tehetség Program
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

A kétnapos tanulmányút célja a Budapesten a Papp László Sportarénában megrendezett Országos Táncház találkozón való részvétel volt, ahol a képző- és népművészet remekei, valamint a néptánc mesterei jelentek meg. Mindez különösen nagy hatást váltott ki a gyerekekből, ugyanis nagy mennyiségben voltak láthatóak a képzőművészeti és népművészeti alkotások, valamint felemelő érzés volt a több száz főből álló táncoló tömeggel együtt mozogni a Papp László Sportaréna küzdőterén.


Múzeumpedagógiai foglalkozás keretében a Sóstói Múzeumfaluba látogattunk el, ahol a gyerekek megismerkedhettek a szövés technikájával, a régi eszközeivel (szövőszékek). Mindenki egyszerű szövőkeret segítségével elkészíthette saját szőttesét.

 

Az események fotói a közösségi oldalunkon találhatóak.
https://www.facebook.com/Kedvesh%C3%A1z-360169894079969/?ref=aymt_homepage_panel

1szazalekos

Értékeink, eredményeink

A 20 év alatt több mint 100 gyereket nevelt a Kedvesház, mindenki elvégezte az általános iskolát.

Az iskolában megszűnt a lemorzsolódás, minden kedvesházi gyerek továbbtanul, többen érettségit szereztek.

Csökkent a helyi társadalomban az előítéletesség a romák iránt.
Pozitívan változott szülőknek az iskolához, a tanultsághoz való viszonya. (Erősödött motivációjuk, kitörési aktivitásuk, szülői kompetenciájuk, a munka világában való érvényesülési törekvésük).
A Kedvesházban felnőtt gyerekek szülőkként „kedvesházi értékek” szerint nevelik gyerekeiket, küzdőkké váltak, dolgoznak, a munka világában akarnak érvényesülni.
A programból kinőtt Kedvesház-pedagógia országosan is elismert a pedagógusok körében. Több mint 4000 pedagógus végezte akkreditált továbbképzéseinket, száznál is több óvodában, iskolában alkalmazzák a Kedvesház-pedagógia módszereit a roma/hátrányos helyzetű gyerekek integrált nevelésében, a szülőkkel való kapcsolat kiépítésében.

Magyarország Kormánya, a program alapítóját 2012-ben "Nemzetiségekért Díj"-ja tüntette ki.

Gyerekekért SOS 90' Alapítvány

Kedveskönyv

kedveskonyv

Nemzeti Tehetség Program

emet logo

emmi logo

ntp logo